Κάποτε το Βιβλιόσπι(ρ)το μιλούσε για κάποια (Σχολική) Βιβλιοθήκη. Αυτό έληξε στις 31/8/2011. Τώρα έχει γίνει προσωπικό και αποτυπώνει σκέψεις για τεκταινόμενα, κοινωνικά φαινόμενα, ανθρώπων δρώμενα, βιβλίων -και εν γένει του εγκεφάλου μου- περιεχόμενα.


Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Παρουσιάσεις βιβλίων από μαθητές

Τίτλος βιβλιου:  «Τα τέρατα του λόφου»
Συγγραφέας: Λότης Πετρόβιτς
Ταξιθετικός αριθμός: ΕΜ ΠΕΤ
  Τα τέρατα του λόφου μας μιλάνε για «τέρατα», ανθρώπους δηλαδή, που είναι ρατσιστές, νεοναζί, που σπάνε στο ξύλο μικρά παιδιά που έχουν διαφορετικό χρώμα. Η Όλγα, η πρωταγωνίστρια του μυθιστορήματος, θα βρεθεί μαζί τους, θα μπλεχτεί και θα πέσει στα δίχτυα τους. Θα ξεφύγει όμως; Τις περισσότερες φορές είμαστε τυχεροί, άλλες πάλι όμως στεκόμαστε όμηροι από αυτά τα «τέρατα». Τις περισσότερες φορές ζητάνε λεφτά,τους ίδιους τους ανθρώπους και φοβούνται πολύ την αστυνομία, η οποία κατευθείαν τους «μαζεύει». Τέλος θα μπορούσαμε να πούμε ότι χάρη σε αυτό το βιβλίο, καταλαβαίνουμε, προσέχουμε τους κινδύνους που βρίσκονται γύρω μας.
Ιωάννα Ανδρ., Β1, 39ο Γυμνάσιο
Τίτλος βιβλίου :  «Στραβαγκάντζα: Η πολιτεία με τις μάσκες».
Συγγραφέας :  Μαίρη Χόφμαν
Ταξιθετικός αριθμός : ΞΜ HOF
 Από όλα τα βιβλία που έχω διαβάσει από αυτήν τη βιβλιοθήκη το καλύτερο είναι το «Στραβαγκάντζα: Η πολιτεία με τις μάσκες».
Η ιστορία αυτού του βιβλίου εκτυλίσσεται σε δυο παράλληλους κόσμους. Στον δικό μας και σε έναν άλλο, που για μας είναι άγνωστος και αγνοούμε την ύπαρξη του.
Ο Λυσιέν, ο πρωταγωνιστής του βιβλίου, χάρη σε ένα μυστηριώδες αντικείμενο, έχει την δυνατότητα να μετατρέπεται σε Στραβαγκάντε, δηλαδή σε περιπλανητή, και να ταξιδεύει στην μαγευτική Ταλία εκείνου του κόσμου. Ο Λυσιέν δεν είναι ο μόνος Στραβακάντε στο κόσμο. Υπάρχουν και άλλοι, και ποιος ξέρει, αύριο-μεθαύριο μπορεί και κάποιος από εμάς να περιπλανηθεί. Λοιπόν, αν έχεις και εσύ στη κατοχή σου ένα μυστηριώδες αντικείμενο που νομίζεις ότι προέρχεται από άλλον κόσμο…. ξέρεις τι να κάνεις!!!
Έλενα Νικόλα, Γ2, 39ο Γυμνάσιο
 Τίτλος βιβλίου : Τα δάκρυα της Περσεφόνης
Συγγραφέας :  Λίτσα Ψαραύτη
Ταξιθετικός αριθμός : ΕΜ ΨΑΡ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΛΙΤΣΑ ΨΑΡΑΥΤΗ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΓΑΛΜΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ 2 ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΜΥΘΟ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ..
ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΚΙ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΟΣΟ ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟ. ΜΟΛΙΣ ΟΜΩΣ Η ΚΟΡΗ ΣΜΙΞΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΝΑ, ΟΛΑ ΘΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΝ ΗΣΥΧΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ. ΜΟΝΟ Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΔΩ ΚΙ ΠΕΡΑ ΕΝΑΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΝΟΙΓΕΤΑΙ
ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΦΑΝΗΚΕ  ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ
Μαρία Καρανικολή, Γ' 30 Γυμνάσιο
Τίτλος βιβλίου : Αν όλα τα πιτσιρίκια του κόσμου 
 Συγγραφέας :  Ντίνος Δημόπουλος
Ταξιθετικός αριθμός : ΕΜ ΔΗΜ
 Ο πατέρας, η μάνα και το παιδί. Μέσα σε ένα δύσκολο, ακατανόητο κι ωστόσο όμορφο κόσμο. Τα μικροπροβλήματα, οι μικροχαρές, τα παιχνίδια, τα ,όνειρα για το μέλλον. Κι άξαφνα ο πόλεμος. Εκεί, στην Κύπρο. Κι όλα σκοτεινιάζουν απότομα. Πώς θα βρει το δρόμο τούτο το παιδί μέσα σε τούτη τη μεγάλη , την ανεξήγητη περιπέτεια ; Που να καταφύγει , από ποιον να ζητήσει απόκριση στα χίλια ερωτήματα που πνίγουν την παιδική του ψυχή ; Και τότε επιστρατεύεται η φαντασία. Και το όνειρο .Και τούτο το παιδί , η Ελπίδα , μαζί με όλα τα πιτσιρίκια του κόσμου , θα βρουν το δρόμο που δεν μπορούν να τους πουν οι μεγάλη ; Και το μεγάλο οδοιπορικό αρχίζει. Είναι ένα θαυμάσιο βιβλίο το οποίο μιλάει για τον πόλεμο και γράφει για την ειρήνη. Είναι αισιόδοξο , συναρπαστικό και τρυφερό.
 (αντιγραφή από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)
 Κλαρίτα Γκούγκα, Α' 30 γυμνάσιο
  
Ακολουθούν παλιές παρουσιάσεις από μαθητές
του 24ου γυμνασίου και λυκείου.
(Στη Σχολική Βιβλιοθήκη εκεί, εργάστηκα μέχρι το 2007. Οι παρουσιάσεις αυτές, είχαν γραφτεί για την εφημερίδα που φτιάχναμε με την Ομάδα Βιβλιοθήκης, "Το 24άρι". Οι αρχικές συλλογές σε αυτές τις βιβλιοθήκες  του Υπουργείου, είναι σχεδόν ίδιες).

Τίτλος βιβλίου : Το μυστικό του Τουταγχαμόν
Συγγραφέας : Christian Jacq
Ταξιθετικός αριθμός : ΞΜ JAC
Αν σας συναρπάζει η Αίγυπτος και τα μυστήρια που περιβάλλουν την ιστορία της , αν σας ενθουσιάζουν τα ιστορικά κουτσομπολιά για έρωτες , δολοπλοκίες , διχόνοιες στα παλάτια , αν σας αρέσουν οι περιπέτειες και πρότυπό σας είναι ο Ιντιάνα Τζόουνς , τότε σίγουρα θα σας συναρπάσει το εν λόγω βιβλίο. Μην σας αποτρέπει η έκταση του μυθιστορήματος. Ο ρεαλισμός , η φαντασία , η δράση και οι χαρακτήρες επισκιάζουν επιτυχώς το κατά κάποιους αρνητικό αυτό χαρακτηριστικό.
Μαργαρίτη Νάταλι, Γ΄ λυκείου
Τίτλος βιβλίου : Οι Αθώοι
Συγγραφέας : Χέρμαν Μπροχ
Ταξιθετικός αριθμός : ΞΜ ΒRO
Έχετε ποτέ διαβάσει ένα βιβλίο το οποίο να μην έχει ξεκάθαρους χαρακτήρες, ούτε χώρο-χρόνο , ούτε πλοκή, ούτε ενδιαφέρον; Γενικά, να είναι ένα βιβλίο θολό, που ούτε ο συγγραφέας του να μην ξέρει τι θέλει να πει; Αν όχι, δεν σας συνιστώ να το αρχίσετε! Αν ναι, μην ξανακάνετε το ίδιο λάθος ! ( θα μπορούσατε να το ρίξετε στην πυρά όπως έκανε ο Χίτλερ!)
Μαργαρίτη Νάταλι, Γ΄ λυκείου
Τίτλος βιβλίου: Ηρακλής ο συνταξιδιώτης μου
Συγγραφέας: Ρόμπερτ Γκρέηβς
Ταξιθετικός αριθμός: ΞΜ GRA
Ο Robert Graves, μεγάλος μελετητής του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και γνώστης της ελληνικής μυθολογίας, παρέδωσε στο αναγνωστικό κοινό ένα ακόμα βιβλίο σχετικά με την μυθολογία αυτή. Το βιβλίο "Ηρακλής ο συνταξιδιώτης μου" είναι ένα μυθιστόρημα γραμμένο, όπως αναφέρεται στον πρόλογο του μεταφραστή, με το στυλ που θα έγραφε ένας αρχαίος ιστορικός, ίσως ο Ξενοφώντας, βάζοντας τον αναγνώστη αποτελεσματικότατα μέσα στην ατμόσφαιρα του αρχαίου κόσμου. Μέσα από την ιστορία της Αργώς και του ταξιδιού του Ιάσονα στην Κολχίδα για να ανακτήσει το Χρυσόμαλλο Δέρας, ο συγγραφέας καταγράφει ολόκληρη την ελληνική μυθολογία, απαλλαγμένη όμως από όλα τα φανταστικά ή υπερφυσικά στοιχεία. Το κάθε συμβάν, δηλαδή, εξηγείται με λογικά αίτια και όχι με παρεμβάσεις θεών ή μαγικών, χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της ελληνικής μυθολογίας. Το βιβλίο είναι ιδανικό για εκείνους που αγαπούν την ιστορία -αφού είναι γραμμένο σε ιστορικό λόγο- και την μυθολογία, αλλά δεν ενδείκνυται για όσους θέλουν να κάνουν μια πρώτη επαφή με αυτές.
Ιωάννα Τσιλίκη, Γ3 Λυκείου
Τίτλος βιβλίου: ΚΩΔΙΚΑΣ DA VINCI (αγορά Ιούνιος 2005 )
Συγγραφέας: Dan Brown. (Ταξιθ. Αριθμός ΞΜ BRO)
Το βιβλίο αυτό είναι ένα απ’ τα καλύτερα που έχω διαβάσει ποτέ. Πρόκειται για ένα βιβλίο γεμάτο περιπέτεια και αγωνία , που δεν αφήνει τον αναγνώστη στιγμή αδιάφορο. Εκτός του ότι είναι αρκετά ψυχαγωγικό και σου δημιουργεί την εντύπωση ότι παρακολουθείς ταινία, είναι και αρκετά ενημερωτικό. Αν και έχουν διατυπωθεί αρκετές αμφιβολίες για την αξιοπιστία των θεμάτων που ο Dan Brown αναλύει στο βιβλίο, ο τρόπος που αυτό είναι γραμμένο σου προκαλεί έναν προβληματισμό και σε κάνει να σκεφτείς.
Στη διάρκεια ενός επαγγελματικού ταξιδιού στο Παρίσι, ο καθηγητής του Χάρβαρντ Ρόμπερτ Λάνγκντον δέχεται ένα επείγον τηλεφώνημα- ο έφορος του μουσείου του Λούβρου βρίσκεται δολοφονημένος μέσα στο μουσείο. Δίπλα στο πτώμα υπάρχει ένα μήνυμα. Όταν ο Λάνγκντον και η χαρισματική Σοφί Νεβό, κρυπτογράφος και εγγονή του δολοφονημένου εφόρου, φτάνουν στον τόπο του εγκλήματος ανακαλύπτουν μια σειρά στοιχείων που τους οδηγούν στα έργα του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ο έφορος συνδεόταν με μια μυστική αδελφότητα, η οποία έκρυβε ένα μυστικό-μια συνταρακτική παγκόσμια αλήθεια.
Καθηλωτικό!!! Το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Χριστίνα Παπαγεωργίου, Γ΄ Λυκείου
Τίτλος βιβλίου: Ο ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ
Συγγραφέας: Μήτσος Κασόλας, (Ταξιθ. αριθμός ΕΜ ΚΑΣ)
Τρομερά επίκαιρο, (για το 2005 που σημαδεύτηκε από τα διάφορα εκκλησιαστικά σκάνδαλα!!!). Δε λέμε άλλα!
Κ.Τζαμουράνη, υπεύθ. βιβλιοθήκης
Τίτλος βιβλίου: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ
Συγγραφέας: Νίκος Καζαντζάκης, (Ταξιθ. Αρ.: ΕΜ ΚΑΖ)
Τα γεγονότα διαδραματίζονται σε ένα μικρό χωριό στη Λυκόβρυση, επί Τουρκοκρατίας. Ο βασικός πρωταγωνιστής είναι ο Μανολιός, ένας φτωχός και συνεσταλμένος βοσκός, ο οποίος επιλέγεται να παραστήσει το Χριστό τη Μ. Εβδομάδα. Προσπαθώντας να προετοιμάσει την ψυχή του γι αυτόν τον τόσο «βαρύ» ρόλο, κι έχοντας στο πλευρό του τους πιστούς του φίλους, ταυτίζεται σιγά σιγά με το πρόσωπο του Χριστού και σαν ειρηνικός επαναστάτης κηρύττει ισότητα ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς, προκαλώντας αναταραχή και αντιδράσεις.
Ο συγγραφέας σε όλο σχεδόν το έργο του παρουσιάζει τις αντιθέσεις ανάμεσα στους ισχυρούς και τους κατατρεγμένους, το πώς ο Θεός επιβάλλει τη δικαιοσύνη του, αλλά και το μεγαλείο της αθάνατης ελληνικής ψυχής. Με τη θαυμάσια τεχνική του, τη γλαφυρότητα και την έντονη εκφραστικότητά του, καταφέρνει να κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον του αναγνώστη από την αρχή ως το τέλος. Η-απότομη σε μερικά σημεία- αλλαγή του ύφους, προκαλεί ποικίλα συναισθήματα, όπως της τρυφερότητας, της συμπόνιας, του θαυμασμού, αλλά και της αγωνίας και του φόβου.
Ένα πραγματικό αριστούργημα με αναλλοίωτη διαχρονική αξία, γραμμένο από την προσωπικότητα της ελληνικής λογοτεχνίας, το Νίκο Καζαντζάκη. Το συνιστώ στους λάτρεις του «καλού βιβλίου»!!
Ιωάννα Κουφιώτη, Γ΄ γυμνασίου
Τίτλος βιβλίου: Τα ανίσχυρα ψεύδη του Ορέστη Χαλκιόπουλου
Συγγραφέας: Ανδρέας Μήτσου
Ταξιθετικός αριθμός: ΕΜ ΜΗΤ
Ένας 16χρονος μαθητής λυκείου επιχειρεί να εμπλέξει σε ερωτική σχέση τη μητέρα του με τον κατά πολύ νεότερό της αγαπημένο του καθηγητή. Δεν θα μπορέσει όμως να ελέγξει όσα επακολουθούν. Δυνατοί διάλογοι, εμβάθυνση στην ψυχολογία των χαρακτήρων. Το βιβλίο είχε γυριστεί παλιότερα και σε σήριαλ.
Κ.Τζαμουράνη, υπεύθ. βιβλιοθήκης
Τίτλος βιβλίου: Το παιχνίδι των θεών.
Συγγραφέας: Κατρίν Κλεμάν
Ταξιθετικός αριθμός: ΞΜ CLE
Ο πρωταγωνιστής μας ο Τεό, είναι ένα νεαρό αγόρι που ζει στο Παρίσι. Η μητέρα του είναι ελληνίδα ενώ ο πατέρας του γάλλος. Στην ηλικία των 14 χρόνων αρρωσταίνει και ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο για να βρει γιατρειά κι έρχεται σ’ επαφή με όλες τις σημερινές θρησκείες και φιλοσοφίες. Είναι ένα βιβλίο για μικρούς και μεγάλους, επιμορφωτικό και συναρπαστικό, εμπλουτισμένο με γνώσεις και φαντασία.
Μάρκος Ζώτος, Γ ' , 24ο Γυμνάσιο
Τίτλος βιβλίου: Η ψυχολογία σήμερα
Συγγραφέας: Νασιάκου Μαρία. Ταξιθετικός αριθμός: 150 ΝΑΣ
Το πιο κατάλληλο από τα σχετικά βιβλία που έχουμε δανειστεί μέχρι τώρα, για όσους θέλουν να ξεκινήσουν μια περιήγηση στις βασικές έννοιες της ψυχολογίας.
Επίσης, για τον ίδιο σκοπό, προτείνουμε την περιοδική έκδοση «Ψυχολογία», από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Ιδιαίτερα το τεύχος 7 με τίτλο ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, που μιλάει για θέματα όπως συγκέντρωση προσοχής κ.ά.
Νατάσα Φασιλάκη, Γ΄ λυκείου (24ο) , Κατερίνα Τζαμουράνη, υπεύθ. Βιβλ/κης

Τίτλος βιβλίου: Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν
Συγγραφέας: Μπέτι Σμιθ
Ταξιθετικός αριθμός: ΞΜ SMI
Χωρίς ήλιο και νερό, ανάμεσα σε φραγμένα οικόπεδα και σκουπιδοσωρούς ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν. Και όμως είναι πανέμορφο!… Πολύ κοντά στο δέντρο, στην ίδια πόλη, μεγάλωσε και η Φράνσι Νόλαν. Όλοι έλεγαν ότι δεν πρόκειται να ζήσει, τόσο ασθενική που γεννήθηκε. Ωστόσο έζησε. Μεγάλωσε διαβάζοντας βιβλία στη σκιά του δέντρου με μοναδικό της ορίζοντα τη γόνιμη φαντασία και μοναδικό της όπλο την αδάμαστη θέληση. Βλάστησε και θέριεψε μέσα στα κτίρια της εργατιάς με στόχο να πραγματοποιήσει το όνειρό της: Να σπουδάσει και να πετύχει στη ζωή. Και πέτυχε!
Ναυσικά Κακιοπούλου, Γ΄ 24ου Λυκείου
Σχόλια από αναγνώστες του βιβλίου:
«Ήμουν ένα κορίτσι σαν την Φράνσι Νόλαν» «Έτσι αγωνίστηκε και η δική μου οικογένεια. Η μητέρα μου ήταν σαν την Κέιτι» «Δεν έζησα ποτέ στο Μπρούκλιν αλλά κάποιος πρέπει να σας είπε την ιστορία της ζωής μου αφού την γράψατε». «Βράζω από θυμό… Γράψατε το βιβλίο μου προτού προλάβω να το σκεφτώ».

Τίτλος βιβλίου: Ιστορία χωρίς τέλος
Συγγραφέας: Michael Ende
Ταξιθ. αριθμός: ΞΜ END
Ο συγγραφέας μιλάει για ένα παιδί, τον Μπαστιάν Μπαλταζάρ Μπουξ, ο οποίος κλέβει ένα βιβλίο από ένα παντοπωλείο και μετά καταφεύγει στη σοφίτα του σχολείου του. Σ’ αυτό το σημείο ο συγγραφέας αφηγείται μια ιστορία μέσα στην ιστορία. Ο Μπαστιάν αρχίζει να την διαβάζει. Μιλάει για ένα σοβαρό πρόβλημα, μια αναστάτωση που δημιουργήθηκε στην «Ονειροφαντασία». Η Παιδική Αυτοκράτειρα (η βασίλισσα της Ονειροφαντασίας) διορίζει ένα νεαρό αγόρι, τον Ατρέγιου, να βρει τη λύση αυτού του προβλήματος. Έτσι ο Ατρέγιου μπαίνει σε κίνδυνο για να σώσει τη χώρα αυτή των περίεργων πλασμάτων. Η μοίρα της Ονειροφαντασίας κρέμεται στα χέρια του. Θα καταφέρει άραγε να τη σώσει; Τι θα απογίνει; Θα λυθεί το πρόβλημα; Τι ρόλο θα παίξει ο Μπαστιάν;
Βρήκα αυτό το βιβλίο συναρπαστικό. Καταφέρνει να μας μαγέψει με τους κεντρικούς ήρωες και τα προβλήματά τους. Καταφέρνει να σε κάνει να νιώθεις ότι περνάς τις ίδιες περιπέτειες με τους πρωταγωνιστές. Η ιστορία σε απορροφάει και σε μεταφέρει σε μια άλλη διάσταση.
Μόνο ένα πράγμα με δυσαρέστησε: Ότι σταματάει πολλά θέματα με τη φράση «…αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία που θα την πούμε μια άλλη φορά». Αυτό ήταν κάτι που με εκνεύρισε τρομερά. Δεν έχω τίποτα άλλο να σχολιάσω, αλλά σας το συστήνω ανεπιφύλακτα.
Ζώτος Μάρκος, Β΄ Γυμνασίου
(Μέλος Μ.Ο.Β. 24ου Γυμνασίου)

Χρήσιμα για λόγους σχολικούς και όχι μόνο…:
  • Το δημιουργικό γράψιμο: –η τέχνη και η τεχνική του. (Εκθέσεις) Ν. Γρηγοριάδης 371.904 ΓΡΗ
  • ΚΟΥΜΠΟΥΡΕΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. Ψυχανάλυση και σχολική αποτυχία. Α.Κορντιέ 371.285 COR.
  • Οδηγός σεξουαλικής αγωγής για νέους. E.Fenwick, R.Walker,εκδ. Πατάκη 613.95 FEN
  • Πώς να σχεδιάζετε. José M.Parramón, εκδ. Ντουντούμης 741.2 PAR

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Επίσκεψη συγγραφέα Κου Κορωνιού

Είδηση.. ετεροχρονισμένη, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. (Αν το "Βιβλιόσπι(ρ)το" ήταν ιστοσελίδα και όχι ιστολόγιο, ημερολογιακά δηλαδή δομημένο, δε θα φαινόταν τόσο...).
Το Δεκέμβριο είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο χώρο μας τον συγγραφέα κύριο Κώστα Κορωνιό, ετών 85 περίπου, που μας μίλησε για 2 από τα βιβλία του, το "Η άλλη όψη του θανάτου" και το "Αναμνήσεις από τη Μακρόνησο". Το βιντεάκι με μικρά αποσπάσματα από τη συνάντησή μας μαζί του, είναι πλέον διαθέσιμο για ... κριτικές ως προς την τεχνική του αρτιότητα. (Μια πρώτη, ερασιτεχνική προσπάθεια είναι, δείξτε επιείκια!)
Στους τίτλους του τέλους αναφέρονται κάποιες πληροφορίες για την επίσκεψη αυτή.

Να πούμε μόνο εδώ, ότι ηταν μια όμορφη συνάντηση, ο κύριος Κορωνιός γλυκός, νεανικός και σεμνός, τα βιβλία του δύσκολα για μαθητές γυμνασίου, αλλά με στυλ γραφής προσωπικό και ξεχωριστό, που θα γοήτευε τους ενήλικες. Τα παιδιά τού έκαναν ερωτήσεις, κι εκείνος ανησυχούσε μήπως τα κουράσει..
Η αφορμή για να προσκαλεστεί δόθηκε από μια ενότητα στο μάθημα της Ιστορίας και η ευκολία στο να κανονιστεί η επίσκεψη, παρουσιάστηκε στο πρόσωπο της εγγονής του, της Μυρτώς, που την έχουμε μαθήτρια στην Β' Γυμνασίου! Η φιλόλογος των παιδιών κα Θεοφάνη μας διάβασε αποσπάσματα απο τα βιβλία του, που μας τα δώρισε εκείνος με αφιέρωση, αφού πρώτα μας μίλησε για την πολυτάραχη ζωή του, και μοιράστηκε τη χαρά μας για την επαφή με τα παιδιά,  που τα αντιμετώπιζε σαν ίσος προς ίσον.
Ένας άνθρωπος που η παρουσία του είναι ζωντανή απόδειξη πως όταν το πνεύμα διατηρεί τη νεανικότητά του, παρασύρει πολλές φορές και το σώμα!


Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

Ιστορικές, κρίσιμες στιγμές για τον Αραβικό Κόσμο, αλλά και παγκόσμια. Οι νέοι άραβες πρωτοστατούν και πρωτοτυπούν.

Ο Γενικός Διεθυντής του αραβικού καναλιού Αλ Τζαζίρα. μιλάει για τον ξεσηκωμό -των νέων ιδιαίτερα-, στην Τυνησία, την Αίγυπτο, την Υεμένη, τη Λιβύη...
Αναφέρεται στη χρήση των διαδικτυακών μέσων απο τους νέους και στο ρόλο που έπαιξαν στο να συνειδητοποιήσουν οι άνθρωποι στα καταπιεστικά καθεστώτα, ότι μπορούσαν να βγουν απο τα σπίτια τους και να ζητήσουν αλλαγή.
Μιλά με εύγλωττο και άμεσο τρόπο για το ρόλο των δημοσιογράφων του Αλ Τζαζίρα, που ο κόσμος τους ζητούσε να μη σβήσουν τις κάμερες, για να βλέπουν όλοι τι συνέβαινε, σε Ανατολή και Δύση. Για την ευθύνη που ένιωθαν. Για τις οικουμενικές αξίες που πρόβαλλαν οι εξεγερμένοι, για τη "δημοκρατική επανάσταση", για την αλλαγή που έρχεται και που θα επηρεάσει δυτικό και ανατολικο ημισφαίριο, όπως πιστεύει. Επίσης, αναφέρεται στους τρόπους με τους οποίους προσπαθεί η προπαγάνδα των αυταρχικών αραβικών ηγεσιών να συκοφαντήσει τους αγώνες και τις εξεγέρσεις.

Διαδηλωτές στη Λιβύη

Λέει πως υπήρχαν πολλοί άνθρωποι απ' όλες τις γωνιές της γης, που νοιαζόντουσαν και παρακολουθούσαν και στήριζαν ηθικά των αγώνα των αραβικών λαών. Εύχεται ένα καλύτερο μέλλον, βλέπει κάποια σημάδια αλλαγής για πρώτη φορά στα 40 χρόνια ζωής του και σου μεταδίδει την αισιοδοξία και τη θετική του στάση.

Δεν έχει ακόμα υπότιτλους, ίσως να μπουν σύντομα, συνήθως έτσι γίνεται στο κανάλι TED. Πρόκειται για κανάλι που φιλοξενεί σημαντικούς ανθρώπους και εξαιρετικές ομιλίες.

Όσοι μπορείτε μπείτε να το δείτε, τα αγγλικά είναι κατανοητά, λόγω της ... μη αγγλικής προφοράς.

"As a democratic revolution led by tech-empowered young people sweeps the Arab world, Wadah Khanfar, the head of Al Jazeera, shares a profoundly optimistic view of what's happening in Egypt, Tunisia, Libya and beyond -- at this powerful moment when people realized they could step out of their houses and ask for change"

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Φίλοι βιβλιοθηκών, φιλίες διαδικτυακές, άλλα... πλούτη, άλλα μήκη και πλάτη...

 Η "Φωνή των φίλων των ελληνικών βιβλιοθηκών" στο facebook, αποκτά όλο και περισσότερα μέλη μέσα σε λίγο διάστημα.
Επίσης δημιουργήθηκε στο facebook  σελίδα του Γραφείου Σχολικών Βιβλιοθηκών (Διεύθυνση ΣΕΠΕΔ του Υπουργείου Παιδείας Δβμκθ κλπ -μεγάλο όνομα, πού να το γράφεις όλο..). Μέλλει να δείξει αν θα έχει και κάτι ουσιαστικό να δώσει.
Ευχάριστα και καλοδεχούμενα νέα, μακάρι να εξαπλωθεί το ρεύμα και να αναστραφεί κάποια στιγμή η κατάσταση, που κάθε άλλο παρά ευνοεί την ουσιαστική γνώση, την αναζήτηση. (Μακριά από κάποιους βαθιά νυχτωμένους το ξύπνημα, το ταρακούνημα...)
Ίσως όμως και όχι. Ίσως να πρόκειται για απάθεια  φαινομενική. Ίσως αύριο, σε λίγες βδομάδες, σε λίγους μήνες, ξεσπάσει η δίψα. 
  Η δίψα για αλήθεια, για αντίσταση στο κατρακύλημα.. Ίσως. 
(Παρένθεση εδώ για λίγο ξεδίψασμα μουσικό):
Δίψα.  
Nikos Portokaloglou
Ανέβηκε από marina2984.
(... μη μου πει κανείς ότι πάλι Πορτοκάλογλου έβαλα, τι να κάνω, για δίψα μιλούσα, για δίψα έχει μιλήσει κι αυτός. Και πολύ ωραία)

Μπορεί λοιπόν σε λίγο καιρό να γίνουμε Λίβυοι, Αιγύπτιοι, Τυνήσιοι. Ή και Άγγλοι φοιτητές, Γάλλοι εργάτες. Να βγούμε στους δρόμους μετά από κάλεσμα μέσω του διαδικτύου, όπως έγινε και στην Αίγυπτο και να βγάλουμε την αγανάκτησή μας με τρόπους καινούριους, πέρα από κομματικές αγκυλώσεις, αναγνωρίζοντας ποιοι είναι οι πραγματικοί αντίπαλοι, ποιοι μας κοροϊδεύουν, ποιοι μας εκμεταλλεύονται.  

 

Αυξάνεσθε και ... κατακυριεύσατε, φίλοι των βιβλιοθηκών, διότι αυξάνονται άλλοι που αν κατακυριεύσουν, χαθήκαμε. (οι "άλλοι" είναι πολλών κατηγοριών. Π.χ. ανεγκέφαλοι, ανίκανοι, ανάξιοι, άνοες, ανοϊκοί, αναξιόπιστοι, ανόητοι, άνανδροι, άνευροι, αναίσθητοι,  τελος πάντων πολλοί ΑΝ-.. , στερημένοι δηλαδή. Από διαφόρων ειδών θετικές ιδιότητες, θετικές προθέσεις, κλπ κλπ.. (Μιλάω κυρίως για τους "έχοντες". Εξουσία, θέσεις, μέσα κ.ά. Αλλά όχι μόνον). (Π)σόρυ για τον μακροσκελή σχολιασμό και τα πολλά επίθετα, ευκαιρία για ξέσπασμα ήταν.. 

Έχουν σχέση όλα αυτά με τα βιβλία; Είναι κάποια βοήθεια τα βιβλία όταν ψάχνεις μια διέξοδο; Θάλεγα ότι συνήθως ναι. Όχι πάντα. Εξαρτάται και απο τον αναγνώστη. Από πολλά... Θέλει να βρεις τα κατάλληλα. Να βρεις τους συγγραφείς που θα σου μιλήσουν έντιμα, με ψυχή, με γνώσεις βαθιές, όχι του ποδαριού. Για να διαλέξεις π.χ.  ένα Βιβλίο Ιστορίας ανάμεσα στα τόσα, δεν είναι εύκολο. Και μάλιστα τώρα που υπάρχει πόλωση ανάμεσα στους ιστορικούς, -και όχι μόνο-  ως προς το πώς πρέπει να καταγράφεται και να διδάσκεται η ιστορία... Τι 'χες Γιάννη Τι' χα πάντα... (Ελλάδα η χώρα της Αιώνιας Διχόνοιας;; )

Έπειτα, για να διαλέξεις ένα Λογοτεχνικό Βιβλίο, να βυθιστείς στις σελίδες του ξεχνώντας τα γύρω και να βγείς στο τέλος στην επιφάνεια έχοντας ψαρέψει Θησαυρούς απ' το βυθό, πάλι δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μπορεί να το τελειώσεις γιατί σου κέντρισε την περιέργεια, αλλά να μην σου αφήσει κάποια γεύση ξεχωριστή, σαν ένα πρόχειρο φαγητό από το κυλικείο, που κόβει απλώς την πείνα. 
Μπορεί όμως και να πέσεις σε κοραλλιογενή εδάφη, γεμάτα χρώματα. Τότε νοιώθεις χορτασμένος, πλήρης. Θέλεις κι άλλο αργότερα. Θέλεις κι άλλα τέτοια ερεθίσματα, να ψαχουλέψεις με λαχτάρα και να αναδυθείς μεταμορφωμένος.  

Όπως λένε πατεράδες και μανάδες... "Διάβαζε παιδί μου να γίνεις άνθρωπος"
Αν δεν μεταμορφωνόμαστε, 
αν δεν εξελισσόμαστε -ως εγκέφαλοι- πώς να περιμένουμε να μεταφορφθωθούμε σα λαός; να αποκτήσουμε ξανά αξιοπρέπεια, αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα, να πάρουμε πίσω τα δικαιώματα, που τώρα μας "περικόπτουν" άλλοτε με το γάντι, άλλοτε με τη βία; 


Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Φτώχεια και Εκπαίδευση στην Αγγλία. ( Κατα τ' άλλα... σφυρίζουμε ευρωπαϊκά)

http://www.teachers.tv/news/89411

 Ο τίτλος του άρθρου:
"Poverty in Britain is affecting the education of 1.6 million youngsters raised in families with both income and material deprivation".
 (Η Φτώχεια στη Βρετανία επιδρά αρνητικά στην εκπαίδευση 1,6 εκατομυρίων νέων, που μεγαλώνουν σε οικογένειες με στερήσεις... )

Απόσπασμα απο το άρθρο: 
"Η οργάνωση  Save the Children χαρακτήρισε τα νούμερα αυτά ως "εθνικό σκάνδαλο" και ζητά από την Κυβέρνηση να ετοιμάσει για τον επόμενο ετήσιο προυπολογισμό ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας  στις φτωχότερες περιοχές και να αυξήσει την οικονομική βοήθεια προς τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα".

Το σκοτεινό τρυγόνι του Παπαδιαμάντη...

Δείτε το πολύ όμορφο βίντεο που έφτιαξε ο συνάδελφος, χημικός  και υπεύθυνος Σχ. βιβλιοθήκης, Γιώργος. Μπ., για το ποίημα του Παπαδιαμάντη "Το σκοτεινό τρυγόνι",
μελοποιημένο από τον Μανώλη Λιαπάκη και τραγουδισμένο από τον Σωκράτη Μάλαμα.

Μάνα μου,
εγώ είμαι τ' άμοιρο
το σκοτεινό τρυγόνι
όπου το δέρνει ο άνεμος
βροχή που το πληγώνει..

Το δόλιο
όπου κι αν στραφεί
απ' όπου κι αν περάσει
δε βρίσκει πέτρα να σταθεί
κλωνάρι να πλαγιάσει..

Εγώ βαρκούλα μοναχή
βαρκούλα αποδαρμένη
μέσα σε πέλαγο ανοιχτό
σε θάλασσα αφρισμένη..

Παλεύω με τα κύματα
χωρίς πανί, τιμόνι
κι άλλη δεν έχω άγκυρα
πλην την ευχή σου μόνη..


Συμπληρώνονται φέτος 100 χρόνια απο το θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Υλικό στη βιβλιοθήκη μας (για τους εντός του χώρου, προς δανεισμό, αλλά και για τους εκτός,  προς εντυπωσιασμό..):

Στον Ταξιθετικό Αριθμό ΕΔ ΠΑΠ, τα διηγήματά του:
Τα ρόδινα ακρογιάλια και άλλα διηγήματα, Ρεμβασμός του Δεκαπενταυγούστου , Όνειρο στο κύμα κ.α. διηγήματα, Ναυαγίων ναυάγια, Πρωτοχρονιάτικα κ.ά. Διηγήματα, Πασχαλινά διηγήματα,
Στο Χριστό στο Κάστρο κ.ά. Διηγ.., Βαρδιανος στα Σπόρκα κ.ά.
Επίσης στο ΕΜ ΠΑΠ, το διάσημο μυθιστόρημά του  "Η Φόνισσα"
Τη Φόνισσα τη διαθέτουμε επίσης και από τις εκδόσεις ERGO, με φωτογραφικό οδοιπορικό του Γιάννη Μάγγου, ο οποίος και μας το παραχώρησε. (Ο κος Μάγγος είναι καθηγητής Φυσικής Αγωγής και έχει κάνει πολλές ανάλογες ωραίες παρουσιάσεις)
ΞΜ TOL Το Έγκλημα και η Τιμωρία, (Ντοστογιέφσκι, σε μετάφραση του Παπαδιαμάντη
ΕΜ ΠΕΡ,  Περάνθη Μιχάλη, Ο κοσμοκαλόγερος (για τον Παπαδιαμάντη)

370.3 ΕΚΠ , ΕΕΕ, Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, τόμος 8 
889.04 ΒΑΡ, Βαρίκα Βάσου, Συγγραφείς και Κείμενα, Γ΄ Αλ. Παπαδιαμάντη «Βαρδιάνος στα σπόρκα»
889.04 ΜΠΟ, Μπουκάλα Παντελή, Ενδεχομένως, «Πότε νηστικός και πότε χορτάτος», Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Αλληλογραφία,
889.05 ΠΑΠ, Παπαδιαμαντικά Τετράδια, τεύχη 1-4

889.308 ΠΑΛ, Η ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΣ, εκδόσεις Σόκολη, τόμος ΣΤ΄, σ.114-209
889.308 ΠΑΠ, Άπαντα
889.309 ΤΡΙ, Τριανταφυλλόπουλος Ν.Δ., Δαιμόνιον Μεσημβρινό, 11 Κείμενα για τον Παπαδιαμάντη

889.309 ΓΚΑ, Γκασούκα Μαρίας, Η κοινωνική θέση των γυναικών στο έργο του Παπαδιαμάντη
889.309 ΕΛΥ, Ελύτη Οδυσσέα, Η μαγεία του Παπαδιαμάντη
889.309 ΚΟΛ, Κολυβά Ιωακείμ-Κίμωνα, Λογική της αφήγησης και ηθική του λόγου, Μελετήματα για τον Παπαδιαμάντη

889.309 ΜΗΛ, Μηλιώνης Χριστόφορος, Σημαδιακός κι αταίριαστος
889.309 ΜΟΛ, Μολινού Στρατή, Με τους ήρωες του Παπαδιαμάντη
889.309 ΠΑΠ, Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, Παπαδιαμάντης και Σκιάθος
889.309 ΤΡΙ, Τριανταφυλλόπουλου Δ., «Πελιδνός και παράφρων τύραννος» Αρχαιολογικά στον Παπαδιαμάντη

889.4 ΕΛΥ, Ελύτης Οδυσσέας, Εν λευκώ, Η μαγεία του Παπαδιαμάντη, σ.57- 106
889.4 ΛΟΡ, Λορεντζάτος Ζήσιμος, Μελέτες Α΄, σ. 235-265
889.4 ΛΥΠ, Λυπουρλής Δημήτρης, Εν παρόδω 2, …ο διηγηματογράφος μας, σ.7-14

889.6 ΠΑΠ, Παπαδιαμάντη Αλέξανδρου, Αλληλογραφία

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Υπάρχουν πολλών ειδών Στέκια.. !

Υπάρχει ένα τραγουδάκι στην παλιά εκείνη αγαπημένη ραδιοφωνική εκπομπή, "Εδώ Λιλιπούπολη", (μουσική Μ. Χατζηδάκι) που λέει "«Μη μου μιλάτε, μη με τραβάτε, απ' το μουσείο δε θέλω να βγω»... Προφανώς το ήξερε ο μικρός μαθητής απ' τη Βόρεια Ελλάδα και το παράλλαξε για ... άλλες ανάγκες. Δείτε το ρεπορτάζ:
http://www.agelioforos.gr
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ

Στέκι οι σχολικές βιβλιοθήκες

«Μη μου μιλάτε, μη με τραβάτε, από τη βιβλιοθήκη δε θέλω να βγω»...
Μέσα σε λίγες λέξεις οι μαθητές συμπυκνώνουν τον ενθουσιασμό τους για την πολύχρωμη αίθουσα βιβλιοθήκης που απέκτησε το 3ο Δημοτικό Χαλάστρας.
Με πρωτοβουλία της σχολικής συμβούλου, Ιωάννας Αρβανίτη, «απρόσωπες» και γκρίζες αίθουσες οκτώ σχολείων μεταμορφώνονται σε ζωντανούς χώρους μελέτης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού, όπου καλλιεργείται κουλτούρα ανάγνωσης στους μαθητές.
.... Το πρόγραμμα αφορά τη δημιουργία νέων σχολικών βιβλιοθηκών (με συλλογές έντυπης και ψηφιακής μορφής) και την ενίσχυση εκείνων που προϋπήρχαν. Από το 2007 η κ. Αρβανίτη, σε συνεργασία με τον καθηγητή του ΑΠΘ, Δημήτρη Γερμανό, τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, τους γονείς και την τοπική αυτοδιοίκηση, κατάφεραν να προσφέρουν ένα ανεκτίμητο δώρο στα παιδιά.
«Το σημερινό σχολείο, για να πετύχει τους στόχους του, πρέπει να διαθέτει ένα αναβαθμισμένο και εμπλουτισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπως είναι οι βιβλιοθήκες που δημιουργούμε», αναφέρει η κ. Αρβανίτη, η οποία προτείνει ουσιαστικά την ένταξη της βιβλιοθήκης στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου.

Πολλαπλό ρόλο παίζει η περιοχή του καθιστικού με τους καναπέδες.
... Ομως, δεν είναι μόνο το «σαλονάκι» που συνεισφέρει στη διαμόρφωση του θετικού κλίματος. Οι κουρτίνες, τα χρώματα στους τοίχους, τα έπιπλα και οι σταθμοί εργασίας με τους Η/Υ παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάθεση των παιδιών. Αυτό, άλλωστε, αποδεικνύεται και από τα σχόλια των μαθητών του 3ου Δημοτικού Χαλάστρας και του 1ου Δημοτικού Σίνδου, όπου εγκαινιάστηκαν πρόσφατα δύο αίθουσες βιβλιοθηκών.

«Ετσι ονειρευόμουν την τάξη μου», αναφέρει ο Σάββας, μαθητής του 3ου Δημοτικού Χαλάστρας, ενώ ο Μανόλης, μαθητής της στ' τάξης τονίζει: «Μη μου μιλάτε, μη με τραβάτε, από τη βιβλιοθήκη δε θέλω να βγω».

Ομως και στο 1ο Δημοτικό Σίνδου τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα.
.... Στόχος μας είναι να λειτουργήσει ως δανειστική βιβλιοθήκη και για τους γονείς», υποστηρίζει ο Μωυσής Τυρίδης, υπεύθυνος της βιβλιοθήκης στο 1ο Δημοτικό Σίνδου.

Ας θυμηθούμε όμως και επί τή ευκαιρία το "Μουσείο", με το Σπύρο Σακκά, αλλά κι άλλο ένα ωραίο απο την παραμυθένια Λιλιπούπολη, απόσπασμα, 
"Ο παπαγάλος μαθαίνει καλούς τρόπους". 
(Μην τολμήσει και πει κανείς ότι το τελευταίο θυμίζει λίγο την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης και τις οδηγίες συμπεριφοράς για τους νέους επισκέπτες της πρώτης!) 


Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

Αναδημοσιεύω -χωρίς σχόλια...- άρθρο συναδέλφου απο το μπλογκ "Greek Libraries in a New World"
http://tuxlibrary.blogspot.com/2011/02/450.html
Ηχηρό ΟΧΙ του κόσμου στην Αγγλία για το κλείσιμο 450 Βιβλιοθηκών
του Μανόλη Νίνου


Όπως διαβάζω στο σημερινό Guardian η οργή του φιλαναγνωστικού κοινού εναντίον της απόφασης της κυβέρνησης συνασπισμού συντηρητικών-φιλελευθέρων να περικόψει τα έσοδα των βιβλιοθηκών ξεχύλισε.

Συγγραφείς, ακαδημαϊκοί, παρουσιαστές τηλεόρασης, καλλιτέχνες, αλλά κυρίως
απλοί χρήστες βιβλιοθηκών παίρνουν μέρος σε πρωτότυπες εκδηλώσεις για να δείξουν την υποστήριξή τους στις αγαπημένες τους βιβλιοθήκες.

Π.χ. στην κεντρική βιβλιοθήκη του Σέφιλντ, στις έντεκα η ώρα, οι συγκεντρωμένοι θα καλέσουν πρώτα σε σιωπή και κατόπιν θα βροντοφωνάξουν υπέρ των βιβλιοθηκών τους. Μετά θα δανειστούν όσα περισσότερα βιβλία τους επιτρέπεται. Πώς θα κλείσει μια βιβλιοθήκη που έχει δανεισμένα τα περισσότερα από τα βιβλία της;

Στην πρόταση του συμβουλίου της κομητείας της Οξφόρδης για περικοπές δύο εκατομμυρίων λιρών που.... δε θα προκαλέσουν το κλείσιμο των βιβλιοθηκών διότι δήθεν θα βρεθούν εθελοντικές ομάδες να τις λειτουργήσουν, ο Dexter απαντά: 'η κουλτούρα του ερασιτεχνισμού θα υπονομεύσει την πιο πολύτιμη υπηρεσία. Τη δημοτική βιβλιοθήκη.
Το περιφερειακό συμβούλιο θα έπρεπε να ήταν υπερήφανο γι' αυτές αντί να τις καταδιώκει...
Οι βιβλιοθήκες θα έπρεπε να ήταν η πρώτη και όχι η τελευταία τους προτεραιότητα!"

Χαρακτηριστική και η δήλωση ενός χρήστη της μικρής βιβλιοθήκης στο Μπότλι
"Κοιτάξτε το κοινό που δανείστηκε βιβλία. Από 11 μέχρι 68 ετών.
Η βιβλιοθήκη είναι για τους ανθρώπους που δεν έχουν βιβλία σπίτι τους.
Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης."

Η ολομέτωπη επίθεση διαφόρων κυβερνήσεων ανά την Ευρώπη εναντίον των κεκτημένων του κοινωνικού κράτους μαίνεται.

Στην Αγγλία τουλάχιστον, οι φίλοι των βιβλίων και των βιβλιοθηκών βρήκαν έναν αξιοπρεπέστατο τρόπο αντίδρασης.
Να δείξουν πως ο κόσμος τις αγαπά και τις χρειάζεται.


Νομίζω πως κι εμείς στην Ελλάδα, άσχετα με το είδος της βιβλιοθήκης (δημόσια, ακαδημαϊκή, σχολική) δεν έχουμε άλλο όπλο.
Iσχύς των βιβλιοθηκών, η αγάπη των χρηστών!

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Συνδιάσκεψη για τη διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για τα Αρχεία και τις Βιβλιοθήκες.

Στις 27 και 28 Ιανουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην Αίγλη του Ζαππείου και υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, Συνδιάσκεψη για τη διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για τα Αρχεία και τις Βιβλιοθήκες.

Πήγα κι εγώ, ως υπηρέτης (;) του θεσμού των Σχολικών Βιβλ/κών εδώ και 10χρόνια. "Υπηρετούμε" ένα θεσμό από τους πιο σημαντικούς στην εκπαίδευση, εξ-υπηρετούμε μαθητές και εκπαιδευτικούς, προσφέρουμε πράγματα πρωτόγνωρα για το δημόσιο σχολειο, απ' αυτά που όλο εξυμνούνται θεωρητικά και ποτέ δε στηρίζονται πρακτικά.

Περίμενα μια αναφορά στο μέλλον των Σ. Β. των Δημόσιων Σχολείων, μάταια...
Η μόνη σχετική ομιλία, με θέμα: «Η σχολική βιβλιοθήκη κέντρο μάθησης, πληροφόρησης και πληροφοριακής παιδείας», έγινε απο τη διευθύντρια των βιβλιοθηκών του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Κολλέγιο Αθηνών–Κολλέγιο Ψυχικού. Έχω ξανακούσει την ομιλήτρια, καλά και πολύ ενδιαφέροντα όλα, όμως εδώ μιλάμε για ιδιωτικό σχολείο-πρότυπο. Που, και μας επιμόρφωσε, τους εκπαιδευτικούς των δημοσίων σχολικών βιβλιοθηκών και μπράβο του και εύγε του για όσα κάνει και να ζήσει να τα συνεχίσει. Πού είναι η πλειοψηφία των σχολείων της χώρας, όπου κι εκεί τα παιδιά
δικαιούνται δια βίου μάθηση;

1ον, μια παρατήρηση γενική:
Ακούσαμε για άλλη μια φορά ανιαρές κατα το πλείστον ομιλίες, που επαναλάμβαναν τα αυτονόητα, χωρίς ίχνος πρωτοτυπίας, κάποιο νόστιμο σχόλιο βρε αδελφέ, κάποια εύστοχη κριτική, κάτι.. Γιατί, όταν ακούω αλλού ξένους ομιλητές χαμογελάει και λίγο το χειλάκι μου, ενώ στα καθ'ημάς κοντεύει να με καταπιεί η καρέκλα ή να αρχίσει να τρίζει -τα δόντια της- απο την ανυπομονησία του κορμιού και του πνεύματός μου;;

2ον:
Εμεινα απο τις 5μμ μέχρι τις 10μμ, (το πάλεψα δηλαδή), γιατί είχα κάποιες προσδοκίες απο ορισμένα τουλάχιστον πρόσωπα, που δεν είχα ξαναδεί, γνώριζα όμως κάποια πράγματα απο τη δουλειά τους και κάτι μου έλεγε πως θα μου πρόσφεραν κάτι.
Και όντως. Η εκπρόσωπος της Βιβλιοθήκης Λειβαδιάς δεν ξόδεψε το δεκάλεπτό της παρουσιάζοντας τις -αυτονόητα λαμβάνουσες χώρα- δραστηριότητες της βιβλιοθήκης της. Έκανε πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις, δε μας έβαλε power point να μας το διαβάζει κατα λέξη, λες και είμαστε απο οίκο τυφλών, κι επιτέλους αναφέρθηκε -πρώτη αυτή μάλλον- στις Σχολικές Βιβλιοθήκες της χώρας δίπλα στις Δημόσιες και Δημοτικές.
Κάποιοι άλλοι ομιλητές επίσης ανέφεραν κάποια ουσιαστικά πράγματα, οι συγγραφείς και οι εκδότες επίσης, η πρόεδρος της Ένωσης Βιβλιοθηκονόμων, που μίλησε και για την αναγκαία συνεργασία εκπαιδευτικών-βιβλιοθηκονόμων και άλλα.

3ον:
Προσωπικά, θα ήθελα: περισσότερες Δημόσιες και Δημοτικές βιβλιοθήκες, θέσεις εργασίας για τους ειδικευμένους, σε κάθε σχολείο της χώρας και μια βιβλιοθήκη. Μα πώς; Σε περίοδο κρίσης; Δεν θα ήταν ανάγκη όμως να περιέχουν 6000 τίτλους, και μάλιστα τόσο εξειδικευμένους, όσο στις πρωτες 500 Σ.Β. που έγιναν, ακόμα και 600 καλοί θα ήταν για αρχή!
Πολλά θα μπορούσαν να γίνουν αν δεν είμασταν Ευρωπαίοι μόνο στο ντύσιμο (σωμάτων και λόγων), -εκτός απο υπερχρεωμένοι φτωχοί συγγενείς- ανίκανοι να οργανώσουμε πράγματα απλά και χρήσιμα, και βεβαίως, πονηρά τρωκτικά κονδυλίων που σφυρίζουν κλέφτικα...

4ον:
Μιλάμε για Δια Βίου Μάθηση, για Νέες Τ.Π.Ε. για πολλαπλές Πηγές και οι μαθητές δεν έχουν διδαχτεί πώς ψάχνεις αλφαβητικά σε μια εγκυκλοπαίδεια, ότι εργασία δε σημαίνει εκτύπωση σελίδων απ το διαδίκτυο, ότι υπάρχουν κι άλλες πηγές γνώσης εκτός από το σχολικό βιβλίο και άλλα πολλά... Η Λογοτεχνία διδάσκεται ακόμα απο αποσπάσματα -απ' ότι ξέρω αποτελούμε σκοτεινή εξαίρεση, στην ευρωπαϊκή γειτονιά.

Είμαι -αδιόρθωτα-περίεργη για αυτή την ηλεκτρονική διαβούλευση που θα επακολουθήσει.

Θα αναγκαστούμε πάλι -αν έχουμε ακόμα κουράγιο- να γράψουμε για να μάθουμε νέα απο την Προϊστάμενή μας Αρχή (για όσους δεν το ξέρουν, στο Υπουργείο Δ.Β.Μ. Θ. υπάρχει Γραφείο Σχολικών Βιβλιοθηκών, μόνο που τα τελευταία χρόνια αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για φάρσα) να θυμίσουμε για κάτι κονδύλια που αναφέρονται στο νόμο, ότι οι βιβλιοθήκες πρέπει και να εμπλουτίζονται, και άλλα τέτοια;

Έχουμε στείλει κατά καιρούς Δελτία Τύπου, υπομνήματα, ερωτήματα, μόνο Δελτία Ταυτότητας δεν έχουμε στείλει για να αποδείξουμε ότι υπάρχουμε. Γιατί ακόμα και περί αυτού έχουμε αρχίσει να αναρωτιόμαστε, λέμε πως ίσως πρόκειται για εικονική πραγματικότητα, θα ξυπνήσουμε ένα πρωί, θα ακούσουμε το κουδούνι, θα βρισκόμαστε στο 2000 και δεν θα ξέρουμε τι μεσολάβησε και σε ποια τάξη έχουμε μάθημα.

Ευτυχώς που υπάρχουν και μαθητές που συμμετέχουν στο παιχνίδι με κέφι, γιατί κάποιοι Μεγάλοι -και Αρμόδιοι- έχουν ξεχάσει τελείως πώς είναι να παίζεις με σοβαρότητα.

Κατερίνα Τζαμουράνη, εκπαιδευτικός.

Προφταίνουμε ακόμα να πούμε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

Είναι η τελευταία μέρα του Ιανουαρίου, οπότε προφταίνουμε ακόμα να πούμε ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Λόγοι σοβαροί μας εμπόδισαν να ασχοληθούμε με το παρόν Μπλογκ-άκι εδώ και κάμποσο καιρό.

Ελπίζουμε να επανέλθουμε δριμύτεροι, μαζί με το δριμύ ψύχος που έχει... ενσκήψει πρόσφατα στη χώρα μας και μας κάνει να τρίβουμε τα χέρια μας στο προαύλιο μπας και ζεσταθούν, καθώς επίσης μας στέλνει πληθώρα μαθητών στα διαλείμματα, τάχα για να δουν τα βιβλία.. Στην πραγματικότητα αποζητούν απλώς και μόνο τη ζεστασιά των σωμάτων -των καλοριφέρ- ίσως και την ανθρώπινη, δεν ξέρω, χαμογελαστούς τους βλέπω γενικά, καλό σημάδι αυτό..
Πάντως, για να είμαστε ειλικρινείς, θέλουν και πολλοί απο αυτούς να δανειστούν βιβλία! Άλλοι, μου έχουν καταγράψει τις σελίδες που θέλουν φωτοτυπία για τις εργασίες της Τεχνολογίας, άλλοι θέλουν να μπουν στην Ομάδα Βιβλιοθήκης, έχουμε κίνηση γενικώς. Αν πάει έτσι όλη η χρονιά, θα ζητήσω άδεια λόγω υπερκόπωσης ή θα εκπαιδεύσω την Ομάδα να κάνει τις μισές δουλειές, κι εγώ θα κάαααθομαι που έλεγε κι ο αείμνηστος Μίμης Φωτόπουλος.
Αστειεύομαι, -ως συνήθως-, μου αρέσει όλο αυτό κι ας γκρινιάζω. Τα φετινά μας πρωτάκια, κι απ τα δύο γυμνάσια, είναι αστέρια και χαίρεσαι να τα εξυπηρετείς. Αλλά και οι πρώτες τάξεις του λυκείου είναι αξιοπρεπέστατες στη διάρκεια των προβολών και κάνουν και νόστιμα σχόλια.
Όπως τις προάλλες.. Η TV και το DVD Player είναι μέσα σε ντουλάπα, όπως βλέπετε και στις πλαϊνές φωτογραφίες. Αφού λοιπόν κλείσαμε τα φώτα, κατεβάσαμε τις κουρτίνες, ταχτοποιηθήκαμε και ετοιμαστήκαμε να πατήσουμε το PLAY για την προβολή του ντοκυμαντέρ, ακούστηκε ένας μαθητής: -Την ντουλάπα δεν θα τη κλείσετε;
Βιβλιοθήκη 2ου Γυμνασίου Νάουσας

Να βάλουμε εδώ και μια φωτογραφία από την είσοδο της βιβλιοθήκης του 2ου Γυμνασίου Νάουσας που τη ζηλέψαμε πάρα πολύ ομολογουμένως, με την ευχή να αποκτήσουμε κι εμείς κάποτε κάτι παρόμοιο.


Αυτά για εισαγωγή στο νέο χρόνο, τα ξαναλέμε λίαν συντόμως.
 Κατερίνα Τζαμουράνη



Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010

Φωνές νεανικές με τη διαφάνεια του κρύσταλλου...

Πότε θα ακούσουμε κι εδώ ξανά τέτοιες φωνές; πότε θα νοιώσουμε κι εδώ ξανά περηφάνεια για τους δικούς μας μαθητές; για το χειμαρρώδη λόγο τους, τη ζωντάνια, το πάθος για αλήθεια και δικαιοσύνη;
Περιμένουμε... Η απάθεια σύντομα θα αποδειχτεί φαινομενική. Σύντομα θα ξεχωρίσουν οι καινούριες φωνές, οι καθαρές, με την ιδιαίτερη εκείνη χροιά που παίρνουν οι φωνές όταν έχουν την εύθραυστη υφή και τη διαφάνεια του κρύσταλλου.

Θαυμάστε τον 15χρονο Άγγλο! Τέτοια φωνή έχει!

Τι περίεργο όμως.. Το αμέσως προηγούμενο θέμα μας ήταν ο επίσης 15χρονος, δικός μας, Αλέξης Γρηγορόπουλος. Ο ένας ζει και μάχεται, ο άλλος δε ζει, αλλά ο θάνατός του προκάλεσε στους συνομιλήκους του τον πυρετό της μάχης!
Αυτός ο πυρετός, σε μια κοινωνία που νοσεί, είναι πράγμα θετικό. Ένας πυρετός είναι πάντα η έκφραση της άμυνας του οργανισμού απέναντι σε εχθρική εισβολή. Αν δεν αμυνθεί, το σώμα υποκύπτει στους πάσης φύσης μικροοργανισμούς και τελικά καταρρέει. Έτσι και το "κοινωνικό σώμα".
Είναι δείγμα υγείας οι φωνές οι νεανικές που δια-δηλώνουν την αγανάχτησή τους. Είναι δείγμα υγείας όλες οι φωνές που τολμούν να εκφράσουν το συναίσθημα που τις πνίγει.
Και η Ιστορία έχει δείξει πως μόνο όταν οι φωνές αυτές ενώνονται μπορεί να χτυπηθεί η αδικία.


Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Συννεφιασμένη... Σχολική Αίθουσα


Ο καθηγητής του 39 λυκείου, Κώστας Κούρτης, παρενέβη δραστικά στο χώρο -ως αρχιτέκτων που είναι- θέλοντας να ανοίξει την αίθουσα στα ουράνια,  όπως ανοίγουμε τους πνευματικούς ορίζοντες... τα μυαλά, τις διαθέσεις...
Τον ευχαριστούμε που μας παραχώρησε αυτό το έργο του για δημοσίευση, όπως και για την πόρτα που σήμερα την πέρασε το τελικό χέρι, μαζί με τον Αντώνη Φλεμοτόμο της Γ' λυκείου!
Ελπίζουμε να παρέμβει και στην αυλή, να βάλει λίγο πράσινο, έστω και εικονικά. Το γκρίζο και τα (μυαλά στα) κάγκελα μας χλωμιάζουν. Μέσα και έξω.

Αν θέλετε κάντε έναν περίπατο στον ιστοχώρο του, θα δείτε και άλλες όμορφες δημιουργίες. http://www.panoramio.com/photo/27607398

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Απόσπασμα από το βιβλίο "Σ' ένα γυμνάσιο θηλέων", της Κατίνας Παπά.

Η Κατίνα Παπά,  σ' αυτό το αυτοβιογραφικό βιβλίο μας βάζει τόσο ζωντανά μέσα στο κλίμα ενός σχολείου της εποχής, (δεκαετία 30), που κάθε τόσο νομίζουμε ότι καθόμαστε κι εμείς σε κείνες τις τάξεις, πότε στα θρανία, πότε στην έδρα.... Πως συμμετέχουμε στις συζητήσεις των καθηγητών,  πως νιώθουμε στο δικό μας δέρμα τη δροσιά των φρέσκων ιδεών, την όρεξη για συμμετοχή, τη διακωμώδηση των σκουριασμένων αντιλήψεων από δεκαοχτάχρονα κορίτσια που ετοιμάζονται να βγουν σε μια κοινωνία που δεν έχει συνειδητοποιήσει τι σημαίνει γυναίκα, τι σημαίνει ουσιαστική εκπαίδευση και όχι άγονη τυπολατρεία, τι σημαίνει ζωή χωρίς πνευματικές αλυσίδες...

Ταξιθετικό Σύμβολο Βιβλίου: ΕΜ ΠΑΠ.
Αντιγράφουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα (σελ.176, 177, 178):

Η Πελέκη διαμαρτυρήθηκε: "Γιατί να φτάσει το γράμμα στα χέρια του Γυμνασιάρχη; Ήταν απόσπασμα για τα χέρια του;"
Η κ. Ασπασία δεν συμφωνούσε. "Το περιεχόμενον του γράμματος ήτο τοιαύτης σοβαρότητος, ώστε έπρεπε να λάβη γνώσιν ο κ. Γυμνασιάρχης. Αυτή δεν εννοούσε να αναλάβη ευθύνας".
- Μα νομίζω πως η δουλειά μας είναι κυρίως αυτή: να έχουμε την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει εδώ μέσα. Και μάλιστα σε ζητήματα τέτοιας φύσεως.

-Υπόγραψες το πραχτικό;
-Εννοείται ότι το υπέγραψα. Εγώ δεν έχω τη δική σου αντοχή να διαμαρτύρωμαι διαρκώς και να υψώνω φωνήν. Δέχομαι τας αποφάσεις και τας γνώμας των προϊσταμένων μου ασυζητητί.
-Και όταν ακόμα βλέπεις καθαρά πως οι αποφάσεις τους είναι άδικες;..

-Και τότε! Έτσι βρίσκω την ησυχίαν μου.
-Αυτή σου όμως την ησυχία την πληρώνει ακριβά η Εκπαίδευση Ασπασία! Αν ύψωνες φωνή, εσύ και κάμποσες άλλες, η Εκπαίδευση θα είχε φτερά!
Καλά που μας ήρθε τώρα και η Γεωργή. Μια πρωτόπειρη εκεί, ένα "νιάνιαρο", όπως τη λέει ο Γυμνασιάρχης, και τον υποχρέωσε, αυτό τον "κολοσσό", όπως πιστεύει για τον εαυτό του, ν' αλλάξει το πραχτικό. Αυτή είναι παλληκάρι!  έτσι πρέπει να είναι οι άνθρωποι.
-Δεν μπορούμε όλοι να είμεθα επαναστάται!
-Επανάσταση είναι ν' αγωνίζεται κανείς για το σωστό;

-Ποιο όμως είναι το σωστό; Ποιος θα μας βεβαιώσει για το σωστό; άντε να βρεις άκρη... Γιατί να τρώω το συκώτι μου;
-Να το φας το συκώτι σου, Ασπασία μου, να το φας. Τι το θέλεις;

Η κ. Ασπασία σήκωσε το κεφάλι της και κοίταξε με δυσφορία το ταβάνι..
..........Η Πελέκη δεν εξακολούθησε. Τι να της έλεγε; Να της έκανε διδαχή; Να της έλεγε πώς το να είναι κανείς δάσκαλος θα πει να είναι φωτοδότης, και πώς η μοίρα του κάθε φωτοδότη είναι ακριβώς αυτή: να τον καρφώνουν στο βράχο, και να του τρώνε το συκώτι η αμάθεια, η βλακεία, η πρόληψη και ο φθόνος; Να της φώναζε πώς , αν το ήθελε το συκώτι της, έπρεπε ν' αλλάξει επάγγελμα;

Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Ημερολόγιο Βιβλιοθήκης, ειδήσεων συνέχεια...

Κάποια από τα "Κακά" νέα, που γράψαμε στις 24/11/2010, μπορούν πλέον να μεταφερθούν στα "Καλά"!!
1) Το ντοσιέ στο οποίο αναφερθήκαμε, βρέθηκε! Μετά από επισταμένη αναζήτηση, το εντόπισα στα ράφια άλλου σχολείου, με τη βοήθεια της διεύθυνσης εκεί (κάποιος δεν είχε προσέξει το όνομα του σχολείου που ήταν γραμμένο στο εξώφυλλο... Άρα το φαινόμενο τελικά εξηγείται με βάση τη βιασύνη ή την έλλειψη παρατηρητικότητας-οργάνωσης, για την οποία έχουμε ξαναμιλήσει και θα επανέλθουμε. Είναι κι αυτό ένα πρόβλημα. Τέλος πάντων, τέλος καλό όλα καλά!)
2) Το βιβλίο για το οποίο επίσης μιλούσαμε στη συγκεκριμένη ανάρτηση, δωρίστηκε και στη βιβλιοθήκη, όπως ήταν και το σωστό. Αυτό έγινε αφού μ' αυτά και με κείνα υπενθυμίσαμε -ξανά- την παρουσία της βιβλιοθήκης... 

Άλλα καλά νέα:
1) Σήμερα, ήρθε μαθήτρια της Α' γυμνασίου να  αναζητήσει πληροφορίες με θέμα την ονομασία "Ελλάδα", πώς καθιερώθηκε η λέξη, από πού προέρχεται κλπ. Τους είχε ζητηθεί από τη φιλόλογο τους.  Η συγκεκριμένη αναζήτηση  αποδείχθηκε πολύ ενδιαφέρουσα. Όταν ολοκληρωθεί η έρευνα, θα αναρτήσουμε τα αποτελέσματα!  (για να υπάρχει και λίγο suspense...)

 2) Περάστηκε το επόμενο χέρι στην πόρτα, αλλά θέλει και τρίτο! Όταν βαφτεί με την τελική της μορφή -πρώτα ο Θεός, κατά Πάσχα μεριά; δεν ξέρω-, θα σας βάλουμε και μια φωτογραφία να μην παραπονιέστε. Οπότε δε χρειάζεται πλέον αγαπητοί αναγνώστες απ' όλες τις γωνιές της χώρας,  να ρωτάτε απεγνωσμένα πότε θα τελειώσει η πόρτα και πότε θα τελειώσει η πόρτα, γιατί το καλό πράγμα αργεί και επί τέλους οι εθελοντές βοηθοί μας έχουν κι άλλες υποχρεώσεις!!

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

Πολύτιμοι Βοηθοί

Οφείλουμε κάποια ευχαριστώ σε άτομα της σχολικής μας κοινότητας. 
Για σημαντικές συνεισφορές, απο μεγάλες, μέχρι μικρές λεπτομέρειες, που μας φτιάχνουν τη μέρα! 

Τις προάλλες, η Μαρία, της Β΄ γυμν. ανακάλυψε τον Μικρό Πρίγκιπα που τον έψαχνα για μέρες στο ΞΜ EXU, ενώ ήταν στο ΞΜ SAI  και νόμιζα ότι είχε χαθεί. Επίσης, έκοψε σελίδες από βιβλία που μας τα είχαν στείλει άκοπα οι εκδότες και βοήθησε στην τοποθέτηση στα ράφια,  βιβλίων που είχαν επιστραφεί. 
Ο Ντάμιαν, πληκτρολόγησε κείμενα για να είναι έτοιμα για το μπλογκ. 
Ο Γιώργος, τακτοποιούσε καρέκλες όλη τη βδομάδα που ήταν πρωινός.
Ο Κώστας ο Κούρτης (καθ. καλλιτ. στο 39 Λύκ.), με τον Αντώνη από τη Γ' λυκ. βοηθούν στο βάψιμο της πόρτας.
Η Ντιάνα η Νασιοπούλου (καθ. καλλ. στο 30 Γυμν), ζωγράφισε στην πόρτα, έβαλε τα παιδιά να κανουν σχέδια που βλέπετε στην προηγούμενη ανάρτηση, και κάνουμε μαζί και άλλα σχέδια...
Η Ευθαλία (καθαρίστρια) μας χάρισε ένα πολύτιμο ... swiffer, για τα ράφια.
Παλιά είχαμε και τη Μαρία την Καρανικολή, που είχε μάθει σχεδόν τα πάντα, πού βρίσκεται το κάθε τι δηλαδή, αλλά πήγε σε ΕΠΑΛ. 
Ο Ερεμία (Α' λυκ.) μας βοήθησε με προβλήματα των υπουλο-γιστών.

Με 3 μαθητές της Α' λυκ του 39, φτιάξαμε ένα DVD με υλικό για τον Ερωτόκριτο, την Ερωφίλη, το Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού, που τα κάνουν στην τάξη, για τα οποία δεν είχαμε τίποτα μέχρι στιγμής. Πηγές μας, το YouTube και άλλα. Η εργασία έγινε μετά από συνεννόηση με την καθηγήτρια τους, Γιάννα Κωνσταντοπούλου, και τώρα το "προϊόν" άρχισε να χρησιμοποιείται και από άλλους καθηγητές που φέρνουν τμήματα για προβολή.
Οι συγκεκριμένοι μαθητές, επί τη ευκαιρία, πρόσφεραν επίσης τις γνώσεις τους και σε άλλα τεχνικά θέματα.

Συνεχίζεται...

Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2010

Διαφήμιση

Στην Κυψέλη
το θαυματουργό το Μέλι!
Μέλι από βιβλία.
Για το σπίτι, το γραφείο, την παραλία.
 
Με άρωμα δάσους!**
Χαμηλά λιπαρά.
Ευεργετικό. 
Αποτοξινωτικό. 
Οικονομικό.
Δυναμώνει το μυαλό 
μα και το σώμα
Λιώνει σα γλυκό στο στόμα
...και πολλά άλλα ακόμα.
**Βιβλίο=χαρτί=δέντρο=δάσος...

Δανειστείτε από το Βιβλιόσπι(ρ)το!
 
ΕΜ= Ελληνικό Μυθιστόρημα. ΣΥΓ=Συγγραφέας)