Η θητεία στη βιβλιοθήκη έληξε στις 31/8/2011. Η αγάπη και το ενδιαφέρον δεν έχουν ημερομηνία λήξης.


Κυριακή, 12 Ιουνίου 2011

Συνέντευξη σαν.. 4ετής Απολογισμός!


Συνέντευξη … Αμφίδρομη
Ερωτήσεις από μαθητές του 39 Γυμν. στην υπεύθυνη της Σ.Β. και.. Αντίστροφα
Κάποια μέρα, σε ένα κενό τους, κάποια παιδιά άρχισαν τελείως ξαφνικά έναν βομβαρδισμό ερωτήσεων. Κάποια στιγμή είπα «τι σας έπιασε, νιώθω λες και δίνω συνέντευξη..». Έτσι τελικά αποφασίσαμε να την κάνουμε όντως … συνέντευξη, αλλά να μπουν κι αυτοί με τη σειρά τους στο ρόλο του … συνεντευξιαζόμενου και να τη δημοσιεύσουμε στο μπλογκ μας.
 Συμπίπτει τυχαία και με το κλείσιμο της 4ετίας σε αυτή τη θέση, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία για .. εσωτερικό (μου) απολογισμό. Ευχαριστώ τα παιδιά γι αυτή την ευκαιρία. (Οι συμπτώσεις πάντα με γοητεύουν…)
 Ορίστε λοιπόν το αποτέλεσμα:

1)                Σας αρέσει το επάγγελμα που κάνετε;
--Πολύ. Όσο περνούν τα χρόνια, αντί να με κουράζει, το βρίσκω όλο και πιο ενδιαφέρον. Για μένα είναι η ιδανική δουλειά, συνδυάζει δημιουργικότητα, επέκταση της γνώσης,  επαφή με εφήβους, (που είναι πάντα τονωτική), δυνατότητα πρωτοβουλιών, χίλια δυό..
2)                Πόσα χρόνια εργάζεστε στην βιβλιοθήκη;
--Σε αυτήν εδώ, τέσσερα.
3)         Εργαστήκατε παλιότερα ως  υπεύθυνη βιβλιοθήκης σε άλλα σχολεία;
--Ναι, η πρώτη φορά ήταν σε ένα χωριουδάκι στη Β. Εύβοια, όταν ξεκίνησε ο θεσμός των Σχ. Βιβλιοθηκών. Ήμουν καθηγήτρια Αγγλικών εκεί, δούλεψα για ένα χρόνο στη βιβλιοθήκη, την έστησα από την αρχή. Μετά μετατέθηκα στην Αθήνα και συνέχισα για 6 χρόνια στη Βιβλιοθήκη του 24ου Γυμνασίου και Λυκείου στο Πολύγωνο, και στη  συνέχεια εδώ, στην Κυψέλη, από το Νοέμβριο του 2007 μέχρι τώρα.
4)        Τι έχετε σπουδάσει;
--Αγγλική Φιλολογία
5)         Τι έχετε κερδίσει από την δουλειά σας;
--Από χρήματα τίποτα σπουδαίο! Με το μισθό του εκπαιδευτικού δεν πας μακριά. Αστειεύομαι, άλλο είναι το ερώτημά σας… Αν λέγατε βέβαια «τι έχετε αποκομίσει», θα ακουγόταν πολύ μεγαλίστικο, οπότε καλά το θέσατε. Ναι, έχω κερδίσει πολλά και ανεκτίμητα πράγματα. Θα τα πω σιγά σιγά.. Προχωρήστε παρακάτω....
6)        Τι προσφέρετε στους άλλους;
--Να, ορίστε η ευκαιρία να πω κάποια από αυτά που έχω κερδίσει. Μεγάλη ικανοποίηση, όταν βλέπω τα παιδιά να επωφελούνται από ό, τι έχει να τους προσφέρει η βιβλιοθήκη, ή εγώ προσωπικά, με την εμπειρία που έχω αποκτήσει, να μαθαίνουν έναν άλλο τρόπο προσέγγισης της γνώσης, να απολαμβάνουν βιβλία που δανείζονται, βίντεο που τους προβάλλουμε, να θέλουν να έρχονται στα διαλείμματα έστω και για κουβέντα ή γιατί τους αρέσει ο χώρος…
7)         Αν δεν ήσασταν υπεύθυνη βιβλιοθήκης πού θα θέλατε να εργάζεστε;
--Να διδάσκω στην τάξη μάλλον, όπως τα πρώτα χρόνια, αλλά σε ένα δημόσιο σχολείο τελείως διαφορετικό, ουσιαστικό, οργανωμένο, πολύπλευρο… Που να κάνει τα φροντιστήρια αχρείαστα, να μη νιώθω ότι κοροϊδεύω τον κόσμο και τον εαυτό μου, να παίρνω δηλαδή μια τάξη από το άλφα και να την φτάνω να μιλάει και να γράφει Αγγλικά, να αγαπήσει τη γλώσσα, να την κατακτήσει από πολλές πλευρές.  Γενικά να δουλεύω  σε χώρο εκπαιδευτικό, κάπου που να μεταδίδω γνώσεις και εμπειρίες. Αυτό είναι κάτι που δεν είχα συνειδητοποιήσει στα 20, ομολογώ. Πάντως, αν δεν ήμουν στην Εκπαίδευση, ίσως να ήθελα να δουλεύω σε κάποιο χώρο που έχει να κάνει με βιβλία, δεν ξέρω, εκδοτικό οίκο; Να κάνω επιμέλειες βιβλίων; Ή, πάλι, να ήμουν ζωγράφος! Ή, σεναριογράφος! Ή, στάσου, .. ηθοποιός όχι, σκηνοθέτης όμως ναι.. Αλλά δε θα είχα σταθερό ελεύθερο χρόνο, άσε..
8)        Οι γνώσεις που πήρατε από το επάγγελμα σας πιστεύετε ότι σας βοήθησαν στη ζωή σας;
--Περιέργως (για δουλειά) ναι. Έμαθα να διαχειρίζομαι καταστάσεις που δεν φανταζόμουν.
9)        Στον ελεύθερο σας χρόνο προτιμάτε να διαβάζετε βιβλία;
--Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο. Δε διάβαζα τόσο παλιά. Λίγο λογοτεχνία –αγγλική κυρίως- αλλά μάλλον αραιά. Τώρα κόλλησα το μικρόβιο, κι έχω αρχίσει να διαβάζω και άλλα είδη. Για παράδειγμα, δεν μπορούσα ποτέ να διαβάσω βιβλία Ιστορίας, τώρα έχω μια επιθυμία ακόμα και γι αυτά!
Αλλά δεν είναι μόνο τα βιβλία. Θα ήθελα να έχω χρόνο και χρήματα να βλέπω πολλές ταινίες, παραστάσεις θεατρικές, συναυλίες, να χορεύω σε μεγάλες σάλες, να πηγαίνω ταξίδια να.. να…
10)       Το να ασχοληθείτε ως υπεύθυνη βιβλιοθήκης ήταν δική σας επιλογή ή σας επηρέασαν κάποιοι άλλοι παράγοντες;
-- Άλλοι παράγοντες; Δηλαδή; Ο μισθός ας πούμε, ίδιος είναι. Αν και το ωράριο μεγαλύτερο. Δυνατότητες εξέλιξης δεν υπάρχουν, δεν είμαι σε κάποιο ιδιωτικό τομέα να γίνω … στέλεχος ας πούμε. Άλλος παράγοντας; Ποιος να με επηρεάσει; Όμως τώρα που το λες θυμάμαι το εξής: Είναι γεγονός πως όταν μάθαμε πριν καμιά δεκαριά χρόνια για το νέο θεσμό και ότι μπορούσαμε να κάνουμε αίτηση στο σχολείο που ήμασταν, για να αναλάβουμε υπεύθυνοι, κανείς δεν προθυμοποιούταν, φαινόταν παράξενο, άγνωστο πράγμα. Τελικά εμένα με έπεισε ένας συνάδελφος εκεί, μου έλεγε πως θα ήμουν κατάλληλη κλπ, το σκέφτηκα καλύτερα και έστειλα την αίτηση. Που φυσικά έγινε δεκτή, δεν υπήρχε άλλη. Μετά  περάσαμε από κάποια σεμινάρια, μας φάνηκε βουνό, αλλά και πρόκληση!
11)        Είσαστε ευχαριστημένη με το 39 & 30 σχολείο;
--Εξαρτάται τι εννοείς. Είναι τα παιδιά, είναι οι συνάδελφοι, το γενικό κλίμα, πολλά… Σε γενικές γραμμές, θα έλεγα ναι. Κυρίως έχω ελευθερία να παίρνω πρωτοβουλίες, πολύ βασικό, δεν έχω κανένα σοβαρό παράπονο, υπάρχουν συνάδελφοι που η συνεργασία μας είναι άψογη, αν και η πλειοψηφία και των ενηλίκων και των ανηλίκων το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται στο διάλειμμα είναι να μπει στη βιβλιοθήκη.. Αυτό είναι γενικό, είναι και ελληνικό –δυστυχώς-  ας το, είναι μεγάλο θέμα.. με θλίβει κιόλας ή με αγανακτεί καμιά φορά, γιατί δεν ξέρουν τι χάνουν… Με τα παιδιά όσο περνάν τα χρόνια δένομαι όλο και πιο πολύ, αν μου έλεγαν «αύριο πας αλλού», θα μου κόστιζε.
12)     Ποια είναι η σχέση σας με τα παιδιά;
--Αυτό ακριβώς που λέγαμε. Ιδιαίτερα κάποιοι μαθητές που τους ξέρω ήδη 4 χρόνια, θα μου λείψουν τώρα που τελειώνουν. Όμως, πιστεύω πως δε θα τους χάσω, όπως και στο παλιό σχολείο, με κάποιους έχουμε ακόμα επαφή. Απ’ την άλλη, τα πρωτάκια του γυμνασίου έχουν έναν ενθουσιασμό που με κάνει να θέλω να τους τσιμπήσω τα μάγουλα, εκτός κι αν δεν μπορούν να κάτσουν σε μια μεριά όταν μπαίνουν στα διαλείμματα, οπότε θέλω να τα πνίξω! Τους βάζω τις φωνές ή τα πετάω έξω, μερικές φορές γίνομαι θηρίο δε λέω, αλλά ελπίζω να με συγχωρούν.
13)Δέχεστε δωρεές βιβλίων;
--Ναι, ανάλογα βέβαια… Κι ευτυχώς έχουμε πολλές, γιατί από οικονομικής απόψεως πάμε … όπως και το κράτος. Τουλάχιστον δεν έχουμε χρέη!
14)Πώς περνάτε στη δουλειά σας;
--Δε βιάζομαι ποτέ να φύγω. Αν αυτό σας λέει κάτι…
 
Ερωτήσεις από την υπεύθυνη στους  μαθητές του 39 γυμνασίου (Γ’ τάξη)
1).               Είστε ευχαριστημένοι από το σχολείο σας;
--Το σχολείο μας είναι φοβερό! Αυτό που μας κάνει να το πιστεύουμε αυτό είναι οι όμορφες στιγμές που περνάμε με την παρέα μας. Γενικώς, είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι αν εξαιρέσουμε κάποια προβλήματα που υπάρχουν στις αίθουσες. Ένα ακόμη παράπονό μας είναι πως στο σχολείο μας δεν υπάρχει πράσινο.  Ένα δέντρο, κάτι..
2).               Πώς σας φαίνεται η βιβλιοθήκη;
--Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι με την βιβλιοθήκη. Πρώτα απ’ όλα είμαστε τυχεροί που έχουμε βιβλιοθήκη διότι μόνο 700 σχολεία στην Ελλάδα έχουν. Η βιβλιοθήκη γενικώς είναι οργανωμένη και έχει πλούσιο υλικό. Επιπλέον  και εσείς είστε ένας λόγος που τα παιδιά έρχονται στην βιβλιοθήκη διότι είστε φιλική και συνεργάσιμη.
3).              ... Στις ώρες εκτός σχολείου με τι ασχολείστε;
--Μας αρέσει πάρα πολύ να βγαίνουμε με φίλους γιατί πάντα περνάμε καλά. Συζητάμε διάφορα πράγματα, πειραζόμαστε, αυτοσαρκαζόμαστε, γενικώς πέφτει πολύ γέλιο! Τηλεόραση δεν βλέπουμε πολύ. Προτιμάμε το internet.
4)      Το facebook κυρίως;
--Μπαίνουμε αρκετή ώρα στο fb, όμως πιο πολύ χρησιμοποιούμε τα κινητά για να επικοινωνήσουμε.
5)      Δεν σας ανησυχεί η ακτινοβολία;
--Το ξέρουμε  το θέμα με την ακτινοβολία.  Όμως δεν το λαμβάνουμε πολύ υπόψη. Ε, προσπαθούμε να το χρησιμοποιούμε  λιγότερο, αλλά είναι λίγο δύσκολο, είναι πια μια συνήθεια. Δεν το σκεφτόμαστε εκείνη την ώρα.
6)        Μια και μιλάμε για επικίνδυνες ακτινοβολίες, τι σκέφτεστε γι’ αυτά που έγιναν στην Ιαπωνία;
--Έχουμε ακούσει τι έχει συμβεί. Σκεφτόμαστε ότι όλα αυτά όμως τα προκαλούμε εμείς οι ίδιοι. Φτιάχνοντας πυρηνικά εργοστάσια αυτοκαταστρεφόμαστε διότι είναι πολύ επικίνδυνα και ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί κάτι ανάλογο με την Ιαπωνία. Δεν υπάρχει καμία εξασφάλιση. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί επιμένουν να συνεχίζουν.
7)         Ποια είναι η σχέση σας με τους καθηγητές σας;
--Γενικά όλοι οι καθηγητές είναι εντάξει απέναντι μας. Είναι πολύ καλοί στην δουλειά τους και όποτε έχουμε κάποιο πρόβλημα μας βοηθούν. Είναι κοντά μας.
8)        Σας αρέσει να διαβάζετε βιβλία;(π.χ. Λογοτεχνίας)
--Εμάς ναι. Γενικά πάντως, στο τμήμα μας για παράδειγμα, περίπου μόνο 3 στα 23 παιδιά διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία. Ο λόγος;  Τα θεωρούν βαρετά, προτιμούν να μπουν στο fb. Κυρίως τα αγόρια έχουν εθιστεί στο fb γιατί παίζουν poker! Άλλοι προτιμούν από διάβασμα να περιορίζονται σε ό, τι έχουν για το σχολείο. Γενικά οι καθηγητές μας προτρέπουν να διαβάζουμε κι άλλα, όμως λίγοι το κάνουν.
9)        Για τι πράγμα κυρίως χρησιμοποιείτε το fb;
-- Κυρίως για συνομιλία. Στον τοίχο μας προτιμάμε να ανεβάζουμε τραγούδια και να τα ακούμε με τους φίλους μας. Αλήθεια, εσείς έχετε fb; (πετάγεται ένας)
--Έχω, αλλά σπάνια κάνω συνομιλία. Διαβάζω ενδιαφέροντα πράγματα από τοίχους φίλων, σχολιάζω, βάζω δικά μου, ανταλλάσσω πληροφορίες και απόψεις, μοιράζομαι και φωτογραφίες (λίγες) κατά καιρούς, μουσική, αλλά ενημερώνω και για τις νέες αναρτήσεις στο μπλογκ, βολεύει γιατί είναι γρήγορο. Αλλά μπερδέψαμε τους ρόλους τώρα. Συνεχίζω τις ερωτήσεις προς εσάς:
10)       Ας πούμε κάτι άλλο. Σας ενδιαφέρουν θέματα άλλα, κοινωνικο-πολιτικά ας πούμε;
--Πολιτικά; Γιαχ… Ενημερωνόμαστε για το τι γίνεται στη χώρα μας, αλλά δεν πολυσυζητάμε  για αυτά τα θέματα με τους φίλους μας. Μας λένε για κάποια οι γονείς μας. Δε θα έλεγα πως μας απασχολούν και πολύ.
11)        Δηλαδή βλέπετε ειδήσεις στην τηλεόραση, ας πούμε; Πώς ενημερώνεστε; Από τους μεγάλους;
-Από τους γονείς μας, και από εκπομπές όπως Ράδιο Αρβύλα και Λαζόπουλο, εκεί γίνονται πιο κατανοητά τα γεγονότα, γιατί και παρουσιάζονται έξω απ τα δόντια αλλά και σατιρίζονται.
12)       Μια και μιλάμε για τέτοια θέματα, τι καταλαβαίνετε εσείς όταν σας λένε για «πολιτικά»; Τους πολιτικούς; Γιατί δεν πρόκειται γι αυτό…
--Ναι, κυρίως αυτό σκεφτόμαστε. Ξέρουμε ότι οι περισσότεροι είναι απατεώνες και αυτό μας κάνει να απεχθανόμαστε τα πολιτικά.
13)       Εντάξει, είναι και νωρίς ακόμα για σας, πάντως να ξέρετε ότι άλλο πράγμα εννούμε με τα «κοινωνικο-πολιτικά». Δεν εννοούμε ούτε τους πολιτικούς μόνο, ούτε τα κόμματα μόνο.  Ας αλλάξουμε όμως θέμα: Τι μουσική ακούτε;
--Ραπ! Αλλά και διάφορα είδη, αναλόγως τη στιγμή και τη διάθεση. Μερικοί απ’ την τάξη μας ακούν μόνο ένα είδος, αλλά οι περισσότεροι απ’ όλα. Heavy metal, ροκ μερικοί, (εδώ πετάγεται ο Γ. που μπήκε εκείνη τη στιγμή στη βιβλιοθήκη: «εκτός από rock n’ roll!»). Συναυλίες δεν μπορούμε να πάμε ακόμα, δε μας αφήνουν, ούτε βέβαια σε ελληνάδικα..
14)       Όταν βγαίνετε Σάββατο βράδι τι ώρα γυρνάτε;
--Στις 10 περίπου. Οι γονείς μας ανησυχούν, δε μας αφήνουν πιο πολύ. Το καταλαβαίνουμε, έχουν και δίκιο, γιατί υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Όταν γυρνάμε, καθόμαστε στο φβ, και μιλάμε με τους φίλους μας, μπορεί και μέχρι τις 5 το πρωί!
15)             Στις καλοκαιρινές διακοπές;
--Ααα, εγώ προσωπικά, (μιλάει η Μ.) όταν πηγαίνουμε στη Λ.  γυρνάω κατά τις 12.30 το αργότερο, κυρίως όμως για το τι θα πει ο κόσμος και τέτοια. Στο νησί όμως γυρνάω αργότερα, είμαι πολύ πιο ελεύθερη εκεί.
--Εγώ (ο Μ.), δεν κάθομαι σπίτι ούτε λεπτό. Όλη μέρα έξω, με τους φίλους. Πάμε για μπάνιο, πάμε σε καφετέριες, το Ίντερνετ το ξεχνάμε τελείως!
--Και δυό φορές μπάνιο μάλιστα τη μέρα! (η Ε.). Όντως, αποτοξίνωση! Ούτε τηλεόραση, ούτε Ίντερνετ,  ελευθερία απ’ όλα!
16)             Τις καθημερινές εδώ, τι ώρα πάτε για ύπνο;
--Γύρω στις 11.30 ή 12. Αλλά όταν είμαστε απογευματινοί, μπορεί και στις 1.
--Στη μία! Μάθε να μιλάς…, πετάγονται οι άλλοι.
17)              Μπράβοοο… ούτε οι μεγάλοι δεν το λένε σωστά αυτό! Στη μία λοιπόν! …Και τώρα, να κλείσουμε με αυτό, πήγε 2.30 η ώρα, θα πεινάτε.
Ευχαριστούμε πολύ για τις ωραίες ερωτοαπαντήσεις και για την άψογη συνεργασία.  Καλή μας Συνέχεια!

 Πήραν μέρος –αλφαβητικά-  οι μαθητές των Γ2 και Γ3 (39 Γυμνασίου):
1).    Αλέξανδρος Μπαμπούλης
2).   Έλενα Νικόλα, (του Χρ.)
3).   Ηρώ Λισγάρα
4).   Κώστας Παβέλης
5).   Μαργαρίτα Πανώρη
6).   Μιχαήλ Μήτσης
 και από τη Β΄ η Δέσποινα Βάιλα
 Στην πληκτρολόγηση βοήθησε η Μαργαρίτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: