Η θητεία στη βιβλιοθήκη έληξε στις 31/8/2011. Η αγάπη και το ενδιαφέρον δεν έχουν ημερομηνία λήξης.


Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Γνώμες

Το παρακάτω κείμενο το έγραψε μαθητής του λυκείου και βρίσκεται απο πέρσι στο ντοσιέ "Αρωμα βιβλίου-Άρωμα σχολείου" (εκεί είναι και το όνομά του. Εδώ δε θα μπαίνουν τα ονόματα, εκτός και αν το θέλει ο ενδιαφερόμενος). Στο ντοσιέ αυτό συγκεντρώνονται μαθητικές απόψεις, προτάσεις, καθώς και παρουσιάσεις-κριτικές βιβλίων του "Βιβλιόσπι(ρ)του". Το δημοσιεύσουμε με χαρά μας, αφού μας έδωσε την άδεια.

Γνώμες
ΠΑΙΔΕΙΑ
Βασικό στοιχείο για την ευδοκίμηση του ανθρώπου είναι η  κατάλληλη μόρφωση... Κάτι που μας στερούν χρόνια κυβερνήσεις και υπουργοί... Ας μην προτρέχω όμως...
Αναγκαία είναι η μύηση μας σε αξίες...Αξίες όπως ανιδιοτέλεια, παραγκωνισμός του ατομικού συμφέροντος εις χάρην του κοινωνικού, σεβασμός στους γύρω μας, αγάπη για τον συνάνθρωπο και πάνω απ' όλα: αγάπη για την ελευθερία και ισότητα σε όλους τους τομείς! Άν οι γονείς μας μας μάθαιναν τέτοιες αξίες ή μάλλον μας τις καλλιεργούσαν, τότε απο μόνοι μας θα δείχναμε ενδιαφέρον αλλά και πόθο για εξέγερση!

 Αυτές οι αξίες συνοδευόμενες από σωστή μόρφωση και όχι υποβαθμισμένη και σε συνδυασμό με τον χαρακτήρα και την αντίληψη κάθε ατόμου θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια καλύτερη τάξη πραγμάτων...

Ποιός είμαι όμως και μιλάω; Ένας μαθητής ανήσυχος ή μάλλον σχετικά πιο ανήσυχος από τους άλλους...Και τί με αυτό; Τίποτα, απολύτως τίποτα, έχω όμως το δικαίωμα να πώ ελεύθερα τις απόψεις μου και την γνώμη μου για την παρούσα κατάσταση...Συνεχίζω. Πιστεύω λοιπόν, ότι από την ώρα που κάποιος φέρνει στον κόσμο ένα παιδί, θα πρέπει να το διαπαιδαγωγήσει σωστά ή όσο πιο σωστά γίνεται. Να όμως που διαπαιδαγώγηση σωστή δεν υπάρχει! Υπάρχει εν μέρει ή μόνο σε μερικές περιπτώσεις. Γιατί; Δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε ένα τέτοιο ερώτημα, όμως μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση! Να δωθούν στοιχειώδεις γνώσεις παιδαγωγικής σε κάθε γονιό. Η ζωή των γονιών ή τουλάχιστον ένα μεγάλο μέρος της θα πρέπει να είναι αφιερωμένο στην σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδίων τους. Έτσι καθε άνθρωπος θα είναι μεγαλωμένος με σωστές αξίες και κατ' επέκταση με τον πλέον σωστό τρόπο. Ένα πράγμα που μπορούν οι καθηγητές μα και οι γονείς μας να κάνουν, είναι να θέτουν δοκιμασίες και διλλήματα, εμπόδια στα παιδιά, για να αυξηθεί η κριτικη τους ικανότητα μέσω της λύσεως που θα δίνουν σε αυτά.

Επίσης θα πρέπει να γίνονται εργασίες και διαλογοι σε ποικίλα θέματα για να μαθαίνουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε.
Βασικά μαθήματα στο σχολείο θα πρέπει να είναι οι Αρχές φιλοσοφίας γιατί μέσω του μαθήματος αυτού θα μπορέσουμε να διευρύνουμε τις απόψεις και την σκέψη μας ,θα ξεφύγουμε απο την απόλυτη τύφλωση που μαστίζει τον πληθυσμό της Ελλάδας και που σερβίρεται αδιάκοπα απο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ακόμη, ο αλγεβρικός λογισμός θα πρέπει να διδάσκεται από τις μικρές τάξεις, για να αναπτύξουμε την λογική μας. Πιστεύω πως τα αγγλικά θα πρέπει να καταργηθούν ως μάθημα. Πρέπει να δημιουργηθούν ''σχολικά'' φροντιστηρια. Δηλαδή μετα το σχολείο αντι για φροντιστήριο αγγλικών θα πηγαίνει κάποιος σχολείο, όπου θα γίνονται μαθήματα αγγλικών δωρεάν και σε επίπεδο φροντιστηρίου. Πληρωμένα από το κράτος, με επιτηρητή για την σωστή λειτουργία του συστήματος... Επίσης πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθούν τα θρησκευτικά. Τουλάχιστον τώρα, δεν διδάσκονται σωστά. Τέτοιες γνώσεις θα έπρεπε να παίρνουμε απο τους γονείς μας.

Είναι καταπιεστικό και ανώφελο μιας και κάθε παιδί πασχίζει να αποστηθίσει κείμενο με άγνωστες έννοιες μόνο και μόνο για να πάρει έναν βαθμό. Ενισχύεται η τυπολατρεία με αυτόν τον τρόπο. Κανείς δεν έμαθε τίποτα ουσιαστικά έτσι.
Τα παιδιά μέχρι τα 18 τους, θα πρέπει να έιναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας. Γιατί παιδεία σημαίνει κατά κύριο λόγο διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου, του χαρακτήρα του και του πνεύματος του...

Τα μυαλά είναι σαν τα αλεξίπτωτα: δουλεύουν μόνο όταν είναι ανοιχτά...
Μαθ. Γ τάξης 30ού  Λυκείου

1 σχόλιο:

MANOS είπε...

Κρατάω και δανείζομαι το τελευταίο σχόλιο του μαθητή: Γιατί παιδεία σημαίνει κατά κύριο λόγο διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου, του χαρακτήρα του και του πνεύματος του...